Reklamy

Użyte w filmach i na zdjęciach kreacje zostały stworzone z ubrań osób, które ucierpiały wskutek homo- czy transfobicznej przemocy.

Skala przemocy fizycznej, psychicznej i symbolicznej wobec osób nieheteronormatywnych w Polsce przytłacza. Wobec tej coraz smutniejszej normy postanowiły wspólnie zaprotestować Zalando, Kampania Przeciw Homofobii oraz MISBHV. Pierwszym efektem ich działań jest sesja zdjęciowa oraz film z udziałem osób LGBT+, które doświadczały agresji i przemocy ze strony innych ze względu na swoją orientację seksualną.

MISBHV we współpracy z Zalando przygotowało pięć kreacji stworzonych z ubrań, które noszą na sobie ślady tych brutalnych konfrontacji. Wszystko na zdjęciach uwieczniła fotografka Zuza Krajewska.

Na pierwszym planie są tu jednak historie ludzi. To właśnie oni opowiadają o swoich doświadczeniach codziennego życia w najbardziej homofobicznych kraju Unii Europejskiej (co pokazał ranking ILGA) w pierwszym z serii filmów, które skupiają się na tym zjawisku. Seria wyreżyserowanych przez Mikołaja Sadowskiego krótkich dokumentach ma być regularnie publikowana. Teraz możecie zapoznać się z jej prologiem, który potwierdza smutne diagnozy dotyczące sytuacji osób LGBTQ+ w Polsce.

– Równość i różnorodność ludzi, ich stylów życia i postaw jest kluczową wartością Zalando. Wierzymy, że moda może być nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również narzędziem uświadamiającym istnienie problemów społecznych. W tym wypadku jest to brak równości oraz przemoc wobec konkretnej grupy ludzi – mówi Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę w Zalando – Razem z naszymi partnerami chcemy wesprzeć polską społeczność LGBTQIA+ pomagając jej członkom w dotarciu ze swoimi historiami do szerszego grona odbiorców. A są to historie, obok których nie sposób przejść obojętnie. Nikt nigdy nie powinien reagować przemocą na czyjś wygląd, płeć czy orientację seksualną. Dodatkowo liczymy też, że uda nam się zachęcić osoby, które doświadczyły przemocy do sięgnięcia po wsparcie, zarówno prawne jak i psychologiczne – dodaje Pożoga.

– To niezwykle ważne, by szeroko rozpoznawalne marki, takie jak Zalando, angażowały się w kampanie społeczne i mówiły głośno o problemach, jakie nękają nasze społeczeństwo – podkreśla Jakub Lendzion z Kampanii Przeciw Homofobii – W ten sposób marki mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zmotywować ich do wsparcia przeróżnych celów, takich jak dążenie do równości, a do osiągnięcia tego celu niezbędna jest profesjonalna pomoc prawna. Tylko poprzez zgłoszenie sprawy na policję jesteśmy w stanie dotrzeć do sprawcy przestępstwa i uruchomić aparat sprawiedliwości. Dzięki zgłoszonym i udokumentowanym przestępstwom będziemy w stanie przeprowadzić efektywne działania prawne na szczeblu lokalnym i międzynarodowym.

WIĘCEJ